S'ha donat l'oportunitat a tots els treballadors de triar democràticament una decisió sobre el seu futur laboral immediat mitjançant Referèndum, escollint entre les negociacions per tal d'evitar l'aplicació de l'Expedient de Regulació d'Ocupació presentat per la CSMS o continuar negociant fins a exhaurir el termini de 15 dies amb la intenció de minimitzar l'agressiu ERO interposat.
Resultant de les negociacions per tal d’evitar l’aplicació de l’Expedient de Regulació d’Ocupació presentat per la CSMS durant el mes d’agost de 2011:
Fruit de les diferents reunions mantingudes entre la comissió negociadora i la direcció de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, des del dia 8 al 16 d’agost del 2011, en el marc d’un expedient de regulació d’ocupació s’arriba a la proposta de mesures i compromisos que es detallen a continuació i que persegueixen els següents objectius:
Objectius:
· Arribar a un equilibri econòmic pels períodes 2011 i 2012, única manera de garantir la viabilitat de l’Entitat a curt, mig i llarg termini
· Mantenir la prestació de serveis assistencials i de salut a la població, amb una qualitat contrastada i d’acord amb les indicacions del Servei Català de la Salut i el Departament de Salut.
· Evitar la suspensió temporal durant 4 mesos de 95 llocs de treball, la reducció mitjana d’un 18% de jornada per 857 persones i el tancament dels centres durant 7 dies en aquests 4 mesos i l’afectació, amb suspensió temporal de 95 llocs de treball durant tot l’any 2012, tal i com s’expressa en l’expedient de regulació d’ocupació número 35/2011 presentat.
· Afectar el menys possible als qui treballem a la Corporació, entenent que en cap cas s’ha de renunciar a drets consolidats ja sigui en la legislació vigent, en els diferents convenis col·lectius i pactes d’empresa que coexisteixen a la Corporació.
Proposta per tal d’assolir els objectius anteriors:
Els diferents punts que es presenten a continuació s’han d’entendre com una globalitat i que d’acord amb la informació de la que es disposa a 16 d’agost de 2011 sols el compliment de totes elles poden assolir els objectius anteriorment exposats.
Cal en aquest moment fer públic reconeixement dels importants esforços fets per part de tots els estaments de l’empresa durant l’any 2010 i 2011 per tal de que aquesta situació crítica, provocada per una disminució de contractació i de tarifes que ha representat una disminució del 8,04 % dels ingressos, pugui ser abordada amb les mesures que es detallen a continuació.
En relació a la transparència en les actuacions i la participació en el seguiment de la seva aplicació.
Creació d’una comissió paritària de seguiment de les mesures que s’inclouen en aquesta proposta formada per un màxim de 12 representants dels comitès d’empresa, i dels directius . Com a mínim hi seran present el director de Recursos i el director de recursos humans. S’adjuntarà una acta amb les funcions d’aquesta comissió i la seva composició.
Convocatòria d’aquesta comissió de seguiment entre el dia 20 i 25 de cada mes durant l’any 2011 per tal de fer un seguiment econòmic i una adaptació permanent del grau d’aplicació de les mesures adoptades en aquest acord, i com a mínim es convocarà per qualsevol de les dues parts de manera trimestral al 2012.
Anàlisi conjunt entre la direcció i aquesta comissió d’aquelles situacions en que una de les parts entengui que hi ha possibilitat de millora en relació a l’eficiència, amb l'objectiu d'eliminar les possibles borses d'ineficiència.
Sessions informatives, durant l’últim quadrimestre dels anys de vigència referents a :
· Relacions entre el CatSalut i les empreses proveïdores i especialment la Corporació de Salut del Maresme i la Selva: càpita, assignació econòmica, contracte de serveis, compra d’activitat, sistema de pagament, seguiment d’objectius del Pla de Salut, DMA de farmàcia...
· Estructura orgànica, jeràrquica i funcional de la Corporació de Salut: estatuts, consell rector, direcció, comandaments, serveis corporatius, serveis de centres...
· Estructura pressupostària de la Corporació, seguiment pressupostari, estructura d’ingressos i despeses...
Aportar als representants legals dels treballadors aquella informació econòmica i laboral que sigui sol·licitada d’acord a les finalitats perseguides i amb el compromís de mantenir el deure de confidencialitat per les dues parts.
En relació a mesures que afecten a tots els empleats de la organització:
Despeses de funcionament
Manteniment de l’esforç de tota l’organització en relació a totes les despeses de funcionament en les que incorre aquesta.
Jubilacions anticipades.
Avaluació de tots els casos de possible jubilació anticipada amb l’acord del treballador i vetllant que no es lesionin els seus drets.
Excedències
Avaluar i facilitar les sol·licituds d’excedència sense sou, per motius personals, amb reserva de lloc de treball i sense la pèrdua de cap dret del treballador amb un temps mínim d’un mes i màxim de dos anys.
Retribució per assoliment d’objectius
En referència als anys 2011 i 2012
· Compromís que a la data de pagament de les DPO del 2011 s’abonarà el diferencial de DPO del 2011 dels Titulats superiors d’atenció primària en referència a les dels altres Titulats superiors de la Corporació.
· Compromís de destinar tot el resultat econòmic positiu que es pogués produir durant l’any 2011 al pagament de l’assoliment d’objectius.
· Compromís d’estimar un % mínim de l’assoliment dels objectius del 2011 a l’octubre a aprovar pel plenari de la taula negociadora.
· Compromís de revalorar a l’alça el % establert en el punt anterior d’acord amb les estimacions dels resultats econòmics de final del 2011. Aquesta revisió es realitzarà pel plenari de la taula negociadora a finals de gener 2012.
· Compromís de l’empresa de no penalitzar les baixes mèdiques que han requerit hospitalització, o ha estat derivada d’una intervenció quirúrgica per UCSI, pel que fa a les DPO. Aquest punt es mantindrà més enllà de la vigència d’aquest acord de forma indefinida.
· Si ambdues parts troben mesures alternatives que facin arribar a l’equilibri econòmic. La Direcció de la CSMS està disposada a acceptar com a mínim un 50% com a topall garantit de DPO per al 2012, tenint en compte les mesures de restricció que s’apliquin a principis de l’any 2012,
En referència al retorn de les quantitats no satisfetes d’acord amb el grau d’assoliment:
Com a més tard durant l’any 2013 i d’acord amb l’evolució econòmica d’aquest període es reunirà el plenari de la taula negociadora per tal d’establir el retorn de les quantitats no satisfetes durant els anys 2011 i 2012 valorant les següents condicions i tenint en compte:
· La provisió d’amortitzacions s’hagi pogut fixar en els nivells que figuren en el pressupost de l’any 2011.
· Es pugui realitzar una cobertura adient per a suplències.
· Les partides de despeses de compres, serveis i dotacions a provisions mantinguin els percentatges assolits comptablement al 2010 en condicions d’homogeneïtat 1.
Per l’any 2012
Es mantindran les mesures proposades pel 2011, si bé, la seva proporció o grau d’afectació seran negociades en el sí de la comissió de seguiment, a excepció de les DPO en els termes establerts al present acord.
Si ambdues parts troben mesures alternatives que facin arribar a l’equilibri (formació, premi de 25 anys, i altres) sempre d’acord amb la quantificació econòmica dels beneficis que generin, es podran substituir mesures de les aplicades l’any 2011.
Compromisos de retirada de l’ERO
En el cas de que aquesta proposta sigui acceptada i signada per part de la comissió negociadora un cop realitzades les consultes entre els treballadors que creguin adequades, la direcció es compromet a:
1. Retirar l’expedient de regulació d’ocupació.
2. No presentar un nou Expedient de Regulació d’Ocupació, ni cap acomiadament per causes objectives ja sigui econòmiques o productives, durant la vigència de l’acord a menys que es produeixi una situació en l’entorn general del sector similar al que ha provocat aquesta situació. En aquest cas s’informaria de la situació a la taula negociadora i a tots i cada un dels comitès d’empresa.
3. Constitució de la comissió de seguiment, abans de la primera reunió prevista en aquest document, fixant-ne les funcions, la seva composició i el calendari de reunions.
4. Per a la resolució dels conflictes que es poguessin derivar de l’aplicació o interpretació de l’ acord les parts es sotmeten als procediments de conciliació,mediació i arbitratge del Tribunal Laboral de Catalunya.
5. Creació d’una borsa de treball de treballadors de la Corporació als quals no se’ls ha renovat el contracte, per tal de que puguin tenir preferència en la cobertura de nous llocs de treball, d’acord amb els sistemes de selecció habituals.
6. L a Direcció es compromet a presentar un cens de personal a data de la signatura de l’acord amb la categoria, centre , jornada laboral i lloc de treball.
7. L’acord té una vigència pels anys 2011 i 2012, tornant a les condicions anteriors a la signatura d’aquest, a data 1 de gener de 2013. Pel que fa a les DPO a 1 de gener de 2013 les condicions que les regulen seran les establertes al Conveni d’aplicació.
8. L’acord es pren a l’empara d’allò establert en l’article 82.3 del Text Refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors, en el nou redactat donat per la Llei 35/2010 de 17 de setembre, de mesures urgents per a la reforma del mercat de treball (B.O.E. núm. 227 de 18/09/2010).
RESULTATS DEL REFERÈNDUM
Tots entenem que si la proposta d'ERO hagués estat aprovada pel Departament de Treball, les conseqüències d'aquest sobre les famílies afectades haurien estat nefastes.
Els treballadors han actuat amb seny i companyerisme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada