INFORMACIÓ SINDICAL A L'ABAST Secció Sindical CCOO Hospital de Calella

SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DE L'HOSPITAL SANT JAUME DE CALELLA I ABS CALELLA-MALGRAT-PALAFOLLS

Benvolguts companys/es:

Oferim aquest espai que pretenem que serveixi com a canal de difusió de la informació generada a l'entorn sindical i laboral i, alhora, com a mitjà d'intercanvi d'impressions entre la nostra Secció Sindical de CCOO Hospital Sant Jaume de Calella i ABS Calella/Malgrat/Palafolls
i els treballadors de la nostra empresa.

Esperem que la informació penjada al bloc sigui de la vostra utilitat.

ccoohsjcabscm@gmail.com

dimarts, 30 d’octubre del 2012


CCOO PRESENTARÀ RECURS D’INCONSTITUCIONALITAT AL RDL DE PROCEDIMENTS D’ACOMIADAMENT COL·LECTIU, SUSPENSIÓ DE CONTRACTES i REDUCCIÓ DE JORNADA

El text del RDL aprovat en el Consell de Ministres d'avui pel qual s'aprova el Reglament dels procediments d'acomiadament col•lectiu i de suspensió de contractes i reducció de jornada, torna a incórrer en inconstitucionalitat en recollir uns continguts que desenvolupen el previst en la Llei 3/2012, de 6 de juliol de 2012, de mesures urgents per a la reforma del mercat laboral, que ja tenia aquest caràcter, en infringir una sèrie de preceptes constitucionals

Para CCOO la inconstitucionalitat té el seu origen en la citada reforma legal, ara desenvolupada amb aquest RDL, per la vulneració de l'article 35. 1 de la CE, dret al treball i a l'estabilitat de l'ocupació; article 24.1 de la CE, dret a la tutela judicial efectiva com a conseqüència de la nova regulació de les causes de l'acomiadament que impedeixen el control jurisdiccional de les mateixes; article 14 de la CE, dret a la igualtat de tracte com a conseqüència de la desigualtat extrema, desproporcionada i freturosa de justificació objectiva i raonable en la qual se situa al personal laboral en el sector públic; article 103 de la CE, que declara els principis d'igualtat, mèrit i capacitat en l'accés a l'ocupació pública; article 9.4 de la CE, sobre la interdicció de l'arbitrarietat dels poders públics.

En decretar-se en la reforma, la inaplicació de l'Art. 47 del ET, la qual cosa comporta circumscriure les alternatives exclusivament a l'acomiadament com l'única via que disposaran les Administracions per adaptar-se a les dificultats econòmiques. Queda al descobert que el que perseguia el Govern en el sector públic era facilitar l'ajust pressupostari a través de la reducció de personal, i que ara, mitjançant aquest RDL, procedeixen a regular i reglamentar.

És important assenyalar que el RDL aprovat no incorpora ni té en compte les observacions de millora del seu articulat plantejades el passat mes d'agost, en el tràmit d'audiència, per les Confederacions Sindicals de CCOO i UGT. Entre unes altres, el reforçament i l'ampliació de la documentació a aportar per les empreses durant els processos de ERO.

Igualment és necessari ressaltar per rellevant, que a més mitjançant la promulgació d'aquest RDL "s'aprofita" per introduir continguts que reformen RDL anteriors, com és el cas del que regula la prestació de desocupació, en establir qüestions que van en perjudici dels drets d'aquells treballadors i treballadores que vegin suspesos els seus contractes per ERO, incorporant un coeficient multiplicador per calcular la part proporcional de dissabtes, diumenges i festius, que és inferior al declarat com ajustat a dret per la jurisprudència. Per tot això, CCOO va a presentar recurs d'inconstitucionalitat per la via contenciós – administrativa davant el Tribunal Suprem.


Calella a 30 d’Octubre de 2012

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada