INFORMACIÓ SINDICAL A L'ABAST Secció Sindical CCOO Hospital de Calella

SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DE L'HOSPITAL SANT JAUME DE CALELLA I ABS CALELLA-MALGRAT-PALAFOLLS

Benvolguts companys/es:

Oferim aquest espai que pretenem que serveixi com a canal de difusió de la informació generada a l'entorn sindical i laboral i, alhora, com a mitjà d'intercanvi d'impressions entre la nostra Secció Sindical de CCOO Hospital Sant Jaume de Calella i ABS Calella/Malgrat/Palafolls
i els treballadors de la nostra empresa.

Esperem que la informació penjada al bloc sigui de la vostra utilitat.

ccoohsjcabscm@gmail.com

dimecres, 23 d’octubre del 2013


CAS PADROSA:

“PERILLÓS PRECEDENT”



Les lleis d'incompatibilitats serveixen per impedir que els qui tenen conflictes d'interessos accedeixin a un càrrec públic



L'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) ha acabat la seva recerca sobre les incompatibilitats del número 2 del Departament de Salut, Josep Maria Padrosa. Conclouen que va incomplir la Llei d'Incompatibilitats i la Llei d'Ordenació Sanitària del CatSalut en compatibilitzar càrrecs en sis empreses sanitàries privades i la seva funció al Govern de Catalunya. Padrosa va incórrer també en infracció en trigar 21 mesos a presentar la seva declaració d'activitats, béns i interessos.

La OAC es limita a constatar una situació il·lícita, però no exigeix que s'iniciïn les accions necessàries perquè es destitueixi a Padrosa, alguna cosa que marca clarament la llei en el seu article 18: “Les infraccions greus se sancionen amb la destitució immediata de l'alt carrego infractor”.

Les lleis d'incompatibilitats serveixen per impedir que els qui tenen conflictes d'interessos accedeixin a un càrrec públic, ja que no es pot garantir la neutralitat necessària per servir a l' interès general. Aquest nomenament es pot qualificar de fraudulent per haver-se fet fora de llei. És important matisar que és irrellevant si l'alt càrrec ha usat la seva influència per treure benefici propi o per a tercers. Això pertanyeria a l'àmbit dels delictes penals. Un alt càrrec, a més de ser honrat, ha de semblar-ho. I Padrosa ni tan sols ho sembla.

El que ha fet la OAC senti un perillós precedent. El missatge que envia als governants és que es poden saltar les lleis sense que hi hagi conseqüències, que les lleis sobre incompatibilitats no els afecten. Si després es descobreix algun pastís, amb una reganyin-ne se salda el tema. Para això estan previstes les sancions? Van a obrir una altra recerca ara que se sap que Padrosa segueix sent a avui dia apoderat d'altres set empreses sanitàries i que va ser conseller d'una altra més fins a agost d'aquest any?

Senyors de la OAC, les lleis estan per complir-les. Vostès han d'exigir el seu acatament i el cessament immediat de Padrosa. Han si més no recomanat la seva destitució? Si Boi Ruiz no li cessa, podria estar incorrent en un acte de prevaricació administrativa al no complir amb el que la llei li obliga. La impunitat, ajudada per la falta de contundència d'organismes de suposat control democràtic com la OAC, campa a pler pel 1% de la nostra societat. Així és com esperen que la ciutadania comenci a confiar en les institucions?


 + Informació: La investigación de las incompatibilidades de Padrosa a fondo

+ Informació. Padrosa sigue de apoderado en siete empreses sanitarias privadas.



Calella a 23 d’octubre de 2013


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada