INFORMACIÓ SINDICAL A L'ABAST Secció Sindical CCOO Hospital de Calella

SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DE L'HOSPITAL SANT JAUME DE CALELLA I ABS CALELLA-MALGRAT-PALAFOLLS

Benvolguts companys/es:

Oferim aquest espai que pretenem que serveixi com a canal de difusió de la informació generada a l'entorn sindical i laboral i, alhora, com a mitjà d'intercanvi d'impressions entre la nostra Secció Sindical de CCOO Hospital Sant Jaume de Calella i ABS Calella/Malgrat/Palafolls
i els treballadors de la nostra empresa.

Esperem que la informació penjada al bloc sigui de la vostra utilitat.

ccoohsjcabscm@gmail.com

dijous, 28 de maig del 2015

EL TRIBUNAL SUPREM ASSESTA UN COP A LA REFORMA LABORAL DEL GOVERN DEL PP


·       Declara nul·les les causes econòmiques justificatives de l'acomiadament col·lectiu en el Sector Públic

El Tribunal Suprem ha donat la raó a CCOO i UGT en el recurs interposat contra el Reglament dels procediments d'acomiadament col·lectiu i de suspensió de contractes i reducció de jornada de 2012, procedint a anul·lar, entre uns altres, part de l'article 35.3 que afegeix suposats que no estan establerts en la Llei per justificar la concurrència de la causa econòmica en l'acomiadament col·lectiu de l'Administració Pública.

Un nou cop a la reforma laboral del Govern del PP que *palía, en part, aquest atac frontal del Partit Popular contra l'Estatut dels Treballadors i contra els drets laborals dels ciutadans del nostre país.

El Tribunal Suprem ha declarat la nul·litat de les causes econòmiques justificatives de l'acomiadament col·lectiu en el Sector Públic, previstes en l'Art. 35.3 del Reglament dels Procediments d'acomiadaments col·lectius i suspensió de contractes i reducció de jornada, aprovat després de la reforma laboral del Govern del Partit Popular.

La Sala contenciosa administrativa del Tribunal Suprem en sentència de 19 de maig, dictada en el recurs 836/2012 interposat per Comissions Obreres i la Unió General de Treballadors, contra el Reial decret 1483/2012 pel qual s'aprova el Reglament dels Procediments d'acomiadaments col·lectius i suspensió de contractes i reducció de jornada, ha declarat nul el següent passatge del seu Art. 35.3:

"A l'efecte de determinar l'existència de causes econòmiques, per als subjectes als quals es refereix el citat article 3.2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic s'entendrà que existeix insuficiència pressupostària quan concorrin les següents circumstàncies:

a) Que en l'exercici anterior l'Administració Pública en la qual s'integra el Departament, òrgan, ens, organisme o entitat hagués presentat una situació de dèficit pressupostari, i
b) Que els crèdits del Departament o les transferències, aportacions patrimonials a l'òrgan, ens, organisme o entitat, o els seus crèdits, s'hagin minorat en un 5 per cent en l'exercici corrent o en un 7 per cent en els dos exercicis anteriors.

A aquests efectes, es tindran en compte tant les minoracions efectuades al Pressupost inicial com, respecte de l'exercici en curs, les realitzades en fase d'execució pressupostària."

Nul·litat que es produeix perquè les causes economitzes justificatives de l'acomiadament col·lectiu en el sector publico prevista en l'Art. 35.3 del Reglament, excedeixen del previst en la nova disposició addicional vintena afegida a l'Estatut dels Treballadors per la reforma laboral del partit popular el text del qual és el següent:

"s'entendrà que concorren causes econòmiques quan es produeixi en les mateixes una situació d'insuficiència pressupostària sobrevinguda i persistent per al finançament dels serveis públics corresponents. En tot cas, s'entendrà que la insuficiència pressupostària és persistent si es produeix durant tres trimestres consecutius."

La mateixa sentència també declara la nul·litat de disposició addicional 2ª RD 1483/2012, igualment per excedir les previsions reglamentàries de les previsions legals (51.2 del ET i disposició addicional seixantena tercera del TRLGSS), en establir un canvi respecte a l'obligat a comunicar al Servei Públic d'ocupació les mesures d'acomiadament col·lectiu, suspensió de contracte o reducció de jornada, canvi que podia comportar perjudicis i retards als treballadors, en el seu accés a les prestacions per incompliments empresarials de les obligacions imposades reglamentàriament, malgrat la previsió legal que disposa que és l'autoritat laboral l'obligada a tal comunicació.



Calella a 28 de maig de 2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada