INFORMACIÓ SINDICAL A L'ABAST Secció Sindical CCOO Hospital de Calella

SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DE L'HOSPITAL SANT JAUME DE CALELLA I ABS CALELLA-MALGRAT-PALAFOLLS

Benvolguts companys/es:

Oferim aquest espai que pretenem que serveixi com a canal de difusió de la informació generada a l'entorn sindical i laboral i, alhora, com a mitjà d'intercanvi d'impressions entre la nostra Secció Sindical de CCOO Hospital Sant Jaume de Calella i ABS Calella/Malgrat/Palafolls
i els treballadors de la nostra empresa.

Esperem que la informació penjada al bloc sigui de la vostra utilitat.

ccoohsjcabscm@gmail.com

divendres, 29 de maig del 2015

RESUM DEL I CONVENI COL·LECTIU DE LA SANITAT CONCERTADA




Després de sis anys i mig, s’ha signat el Conveni Col•lectiu de tota la Sanitat Concertada,  primer conveni col•lectiu de treball dels hospitals d’aguts, centres d’atenció primària, centres sociosanitaris i centres de salut mental, concertats amb el Servei Català de la Salut.  i es l’inici per recuperar les condiciones que teníem en el VII Conveni XHUP.


Han signat el conveni per la part social: CCOO (6), UGT (5) i SATSE (2).



A grans trets recull el següent:


Duració.

Entrada en vigor el primer de maig i finalització el 31 de desembre de 2016.

Ultraactivitat.

Un any.

Abans de donar per finalitzada la vigència ultra activa del conveni, transcorregut l’any, sotmetiment de les discrepàncies a processos de mediació davant l’autoritat laboral.

Clàusules de garantia.

El conveni establirà una clàusula de garantia “ad personam” respecte a situacions personals que millorin el conveni el còmput global i anual. Tan mateix, s’establirà una clàusula de garantia dels acords d’empresa que estan en vigor fins a la finalització de la seva vigència que podran ser prorrogats per acord entre les parts.
  
Jornada
    
Grup 1 1688 hores

Grup 2 al 7:

·        Torn dia: 1668 hores.
·        Torn nit: 1562 hores.

En aquests còmput anual se inclouen 3 dies de lliure disposició que tindran la consideració de temps de treball.

Les jornades inferiors reconegudes seran, en el seu cas, respectades per les empreses.

El personal que s’hagi vist afectat per un increment de jornada per aplicació de la normativa bàsica, gaudirà, durant la vigència del conveni de dos dies més de lliure disposició, (de manera proporcional al increment sofert). El seu gaudiment serà objecte d’absorció per qualsevol reducció de la jornada anual que estableixi una norma legal i que sigui d’obligada aplicació al personal dels centres afectats pel conveni.

Retribucions.

Aplicació de l’increment del 3,6% de tarifes a la millora de les retribucions del personal.

Tot el personal recuperarà, amb efectes d’1 de maig de 2015, les taules salarials de VII conveni de la XHUP.

S’establirà un mecanisme que garanteixi que dita recuperació beneficiarà a les retribucions fixes i periódiques al personal del sector públic afectats per la normativa bàsica del 5%.

Aquelles empreses, públiques o privades, que no haguessin reduït les retribucions fixes o periódiques, en aplicació de les successives reduccions de tarifes en el període 2010-2015, hauran de negociar com impacte l’increment del 3.6% de les tarifes a partir de l’1 de maig de 2015 en les condicions laborals dels seus treballadors. Amb un límit temporal per arribar a l’acord de dos mesos.

Malgrat els efectes econòmics del present Conveni són de 1 de maig de 2015, no obstant l’aplicació pràctica es farà, com a molt tard, durant el mes de juny de 2015, abonant en la nòmina d’aquell mes els endarreriments corresponents al mes de maig de 2015.

Retribucions a les EPiCS

No s’aplicarà en les taules salarials la deducció del 5% recollides als RD 8/2010 i 3/2010.

En aquests centres només podran aplicar la deducció del 5% en les DPOS i amb el topall de dita quantia per grup.

Aquesta limitació només serà vigent mentre estigui vigent la normativa o hi hagi el permís d’un augment de la masa salarial en els pressupostos.

Retribucions per objectius.

Per al personal del grup 1, que presta serveis en l’àmbit de l’atenció primària la quantitat de 2.000? anuals passa a la retribució anual fixa, incorporant-se al plus conveni.

Per a tot el personal, en cas d’abonar-se les DPO, el primer 15% respecte del valor teòric del conveni no estarà subjecte a cap tipus de valoració.

Es manté el complement d’atenció continuada.

SIPDP – SIP

Durant la vigència del present Conveni se suspendran els efectes econòmics derivats de la progressió en el SIPDP dels nivells C a D, del pla de carrera professional. Aquesta suspensió del nivell D no generarà efectes econòmics retroactius.

A partir de l’entrada en vigor del present Conveni queda sense efecte qualsevol tipus de suspensió econòmica de nivell no contemplada en el paràgraf anterior, i per tant aquells treballadors que tinguin el nivell acreditat, tindran dret a cobrar el complement econòmic corresponent a partir d’aquest moment.

L’ostentació d’una especialitat d’infermeria, s’ocupi o no un lloc de treball reservat a un/a especialista, donarà dret, sempre que es compleixin la resta de requisits que estableix el Conveni, a l’accés automàtic al nivell A del SIPDP pel transcurs d’un any de prestació efectiva de serveis ininterrompuda en la Institució en la que l’infemer/a especialista estigui contractat/da.

Revisió salarial.

Compromís de revisió salarial en cas que durant la vigència del conveni es modifiquin les tarifes i preus públics que satisfà el SCS.

Complement d’incapacitat temporal.

Regulació del complement d’IT d’acord amb allò que estableix per al personal de l’administració de la Generalitat de Catalunya per Decret Llei 2/2013 i la instrucció 1/2013 que estableix els criteris d’aplicació de la millora de la prestació econòmica per IT.

Creació i/o revitalització de les següents comissions sectorials amb caràcter paritari.

·        Comissió sectorial de la professió mèdica

Amb la finalitat d’avaluar les necessitats de la professió mèdica en l’àmbit funcional del present Conveni. Es constituirà, en el termini màxim dels dos mesos següents a la signatura del present Conveni, una Comissió Sectorial de la Professió Mèdica, amb caràcter paritari, dels signants del Conveni. Per la part sindical, estarà composada per 2 membres més un assessor per cada sindicat.

En el moment de la constitució s’haurà d’explicitar el seu règim de funcionament i calendari de reunions. Les persones que composin dita comissió han de pertànyer a la Professió Mèdica.

·        Comissió de la professió d’infermeria.

Amb dos encàrrecs: estudiar el “solapament” dels torns de treball (mantenint-se on existeixen) i estudiar si existeixen iniquitats que hagin de ser corregides en la percepció del complement de dispersió territorial del personal d’infermeria d’atenció primària.

·        Comissió de classificació professional.

Tindrà com a objectiu revisar l’actual classificació i adaptar-lo a les reformes educatives que s’han produït en el camp de les ciències de la salut i en la formació especialitzada per sistema de residència.

·        Comissió sectorial d’ocupació i igualtat


Salut






Calella a 29 de maig de 2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada