INFORMACIÓ SINDICAL A L'ABAST Secció Sindical CCOO Hospital de Calella

SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DE L'HOSPITAL SANT JAUME DE CALELLA I ABS CALELLA-MALGRAT-PALAFOLLS

Benvolguts companys/es:

Oferim aquest espai que pretenem que serveixi com a canal de difusió de la informació generada a l'entorn sindical i laboral i, alhora, com a mitjà d'intercanvi d'impressions entre la nostra Secció Sindical de CCOO Hospital Sant Jaume de Calella i ABS Calella/Malgrat/Palafolls
i els treballadors de la nostra empresa.

Esperem que la informació penjada al bloc sigui de la vostra utilitat.

ccoohsjcabscm@gmail.com

dimecres, 28 de novembre del 2012


DENUNCIEM EL PROPÒSIT DEL MINISTERI DE FINANÇAR ELS CENTRES EDUCATIUS SEGONS LES NOTES QUE OBTINGUIN ELS ALUMNES


      Educació obre la porta a la desigualtat i a l'atomització de la nostra xarxa de centres, dividint-los en "bons" i "dolents"

      Aquesta mesura pren acabar amb l'equitat del nostre sistema educatiu, reconeguda per institucions internacionals d'avaluació escolar


Denunciem la proposta del Ministeri d'Educació per substituir l'actual model de finançament, permetent que els centres d'ensenyament públics, privats i concertats, puguin rebre fons públics si presenten i engeguen projectes educatius que demostrin, amb avaluacions anuals, que obtenen resultats d'èxit entre els alumnes.

Aquesta mesura, que s'aplicaria a través dels denominats Programes de Millora de la Qualitat Educativa contemplats en l'avantprojecte de la LOMCE, pretén acabar amb l'equitat del nostre sistema educatiu, reconeguda per les institucions internacionals d'avaluació educativa, i dividir la xarxa escolar partint de criteris purament econòmics i classistes i apel·lant a un concepte espuri de l'autonomia escolar.

Insistim que la iniciativa ministerial encaixa en la visió exclusivament econòmic que el Ministeri vol imprimir a aquesta reforma que pretén tramitar al marge de la comunitat educativa, sense un debat democràtic i per imposició, sense comptar amb l'opinió del professorat.

La vigent Llei Orgànica d'Educació (LLOI) destaca clarament "la necessitat de combinar qualitat amb equitat en l'oferta educativa" sent aquests "dos principis indissociables". En el capítol 1, referent als Principis i finalitats de l'educació, assenyala que el sistema educatiu s'inspira en "l'equitat, que garanteixi la igualtat d'oportunitats, la inclusió educativa i la no discriminació", actuant "com a element compensador de les desigualtats personals, culturals, econòmiques i socials, amb especial atenció a les quals derivin de discapacitat". A més l'article 7 estableix que les administracions educatives "podran concertar l'establiment de criteris i objectius comuns amb la finalitat de millorar la qualitat del sistema educatiu i garantir l'equitat".

L'atenció a la diversitat de l'alumnat no consisteix a introduir constantment avaluacions (des de 3º de Primària) aplicades i qualificades per especialistes externs, i molt menys dotar als centres de més recursos segons l'èxit de les seves avaluacions, sinó a garantir que els centres tinguin els recursos humans necessaris per assegurar l'atenció personalitzada de l'alumnat amb necessitats educatives específiques. 

Per nosaltres i  la LOMCE no és més que una reforma ideològica que no solucionarà els dos grans problemes del sistema: l'abandó prematur i el fracàs escolar. Al contrari, amb l'excusa de la transparència en els resultats de les avaluacions, s'impulsarà innecessàriament una competència deslleial entre centres, en perjudici de l'equitat del sistema.


Calella a 28 de novembre de 2012




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada