INFORMACIÓ SINDICAL A L'ABAST Secció Sindical CCOO Hospital de Calella

SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DE L'HOSPITAL SANT JAUME DE CALELLA I ABS CALELLA-MALGRAT-PALAFOLLS

Benvolguts companys/es:

Oferim aquest espai que pretenem que serveixi com a canal de difusió de la informació generada a l'entorn sindical i laboral i, alhora, com a mitjà d'intercanvi d'impressions entre la nostra Secció Sindical de CCOO Hospital Sant Jaume de Calella i ABS Calella/Malgrat/Palafolls
i els treballadors de la nostra empresa.

Esperem que la informació penjada al bloc sigui de la vostra utilitat.

ccoohsjcabscm@gmail.com

dijous, 9 de juliol del 2015

EXIGIM MAJOR TRANSPARÈNCIA EN ELS COMPTES DE LA SEGURETAT SOCIAL




L'augment de l'afiliació registrat en l'últim any no es veu acompanyat per un augment dels ingressos en la mateixa proporció, com a conseqüència de la precarietat de les noves ocupacions (creixement del temps parcial i baixos salaris), així com per l'efecte de les diferents tarifes planes de cotització que minven sensiblement els ingressos.

El Govern ha informat de la utilització de 3.750 milions d'euros del Fons de Reserva, però no ha explicat com ha finançat la resta de la nòmina extraordinària de la pensió de juliol, si amb càrrec a la disminució de la despesa en prestacions contributives per desocupació, amb un avançament de les transferències que l'Estat ha de fer a la Seguretat Social anualment o a través de la utilització d'altres fons procedents dels excedents de la gestió de les Mútues, sobre els quals ha operat recentment perquè estiguessin disponibles, però no ha fet públic si ja ha disposat d'ells.

El pagament de la nòmina extraordinària de juliol ascendeix a uns 8.200 milions d'euros, als quals a més cal sumar les retencions en concepte d'IRPF que la Seguretat Social ha d'ingressar a Hisenda. No obstant això, els ingressos mensuals per cotitzacions socials no permeten, per molt, un marge de caixa suficient per finançar aquest any, com ja ha ocorregut en els anteriors, l'import de la paga. Per això, els 3.750 milions d'euros disposats del Fons de Reserva hauran de necessàriament ser completats amb altres fonts addicionals.

Les previsions oficials que el propi Govern manejava tant als Pressupostos Generals de l'Estat com en el més recent Actualització del Programa d'Estabilitat 2015-2018 situava el dèficit de la Seguretat Social per tot el 2015 en el 0,6% del PIB, uns 7.000 milions d'euros. Una xifra que ja va ser discutida tant per CCOO com altres instàncies oficials com la pròpia AIREF (Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal) que fa mesos situàvem la previsió de dèficit més propera a la qual es va produir en 2014 (1,1% PIB).

La causa d'això es troba fonamentalment en el fet que el creixement econòmic que el Govern s'obstina a projectar públicament en realitat no està suposant un augment significatiu d'ingressos per cotitzacions socials, a causa de la precarietat i els baixos salaris de la nova ocupació generada.

L'augment de l'afiliació que s'ha vingut registrant en l'últim any, 571.400 afiliats (3,42%), no es veu acompanyat per un augment dels ingressos en la mateixa proporció (0,94% en termes agregats, si bé amb comportament divers si atenem als diferents règims) com a conseqüència de la precarietat d'aquestes noves ocupacions (creixement del temps parcial i baixos salaris), així com per l'efecte de les diferents tarifes planes de cotització que minven de manera sensible els ingressos, sense impacte real en l'increment de persones afiliades, singularment si ens referim al Règim General de la Seguretat Social. De fet, les pròpies dades oficials de la Seguretat Social assenyalen un increment d'ingressos gairebé un 9% inferior de l'inicialment previst encara malgrat la creació d'ocupació.

Per tant, lluny de qualsevol triomfalisme, aquestes dades el que indiquen és la necessitat d'abordar el debat sobre les fonts d'ingressos de la Seguretat Social, per deixar d'utilitzar les cotitzacions socials amb finalitats diferents als derivats del principi de separació de fonts, d'un costat, i garantir les fonts de finançament necessàries per garantir la sostenibilitat del mateix, quan la deterioració del mercat de treball ho dificulta i anticipant-nos a les majors exigències que ha d'assumir en les properes dècades.

D'altra banda, no resulta coherent amb el discurs econòmic del propi Govern, que anuncia capacitat econòmica per baixar impostos, però manté suspesa fins a 2016 la vigència del límit d'utilització que estableix la Llei del Fons de Reserva de la Seguretat Social, consumint amb això més quanties del mateix de les quals es van preveure quan es va crear aquest fons (3% anual de la despesa en pensions i de gestió de les mateixes), provocant un irresponsable consum anticipat del Fons, al mateix temps que es nega a abordar un debat seriós i profund sobre la necessitat d'augmentar els ingressos del sistema i manté polítiques d'activació d'ocupació, que en lloc d'estar finançades amb impostos generals ho fan amb càrrec a augmentar el dèficit de la Seguretat Social.



Calella a 9 de juliol de 2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada